Webshopje

woensdag 16 december 2015

Dutch for strays

Nadat we afscheid moesten nemen van onze kleine vriend Wodan vind ik het stil in huis.  En dat is vreemd met een bijna 3 jarige zoon die flink wat decibels kan verzetten ;-)

We missen onze hond nog steeds heel hard en dat verdriet zal met de tijd wel slijten hoop ik....maar ik mis het gezelschap van een hond, onze gezin mist precies een deel.

Via via kwam ik terecht bij  Dutch For strays. 
 
 
Dit is een organisatie die als doel heeft het verlichten van leed voor dier en mens in Roemenië. Zij trachten hun doel te bereiken door honden op te vangen en adoptie klaar te maken en voor het plaatsen van de honden bij adoptie gezinnen, alsmede het ondersteunen van het sterilisatie programma.  

In Roemenië is er een wet die het toestaat om zwerfhonden te doden na een verblijf van veertien dagen in een asiel als er niet genoeg ruimte in de asielen is om de honden te houden, of wanneer de middelen voor voldoende voedsel of medische zorg ontbreken. Op dit moment worden honden massaal gedood op zeer afschuwelijke wijze.

Mijn oog viel op deze hond: Shadow... en tja dat was wel liefde op het eerste gezicht  (misschien omdat ze gelijkt op onze vorige hond, al zal het Lief dat nooit toegeven ;-) )


Ze is een kruising, gevonden op een veld achter het opvangcentrum in Roemenië.  Daar men haar niet kent van geboorte, is het de vraag hoe groot ze wordt en hoe oud ze is maar de opvang denkt 4 maanden oud.

Na een onderzoek (woon-en gezinssituatie) werden we goedgekeurd als adoptieouders en zaterdag 19 december mogen we haar gaan ophalen in Nederland als ze met nog zo'n 20 honden aankomt met een transport van Roemenië.  Spannend!

Het zal u niet verbazen dat ze meteen te maken zal krijgen met mijn naaisels.... Twee nieuwe kussens liggen al te wachten in haar mandje :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten