Webshopje

vrijdag 24 oktober 2014

Berrefonds

Goede doelen  mogen altijd ondersteund worden.  Soms ligt dat wat moeilijker als er geld moet gegeven worden maar voor een naaister of breister in spe is het wel leuker als je kan helpen door middel van je hobby.  Het Berrefonds kan zo geholpen worden.



Het Berrefonds is in het leven geroepen door Wouter Van Hoye en Christine Vandenhole.  Zij verwelkomden hun zoontje Berre in februari 2007 maar moesten hem na tien weken terug afgeven.  Na hun zware periode werd het snel duidelijk dat ze een fonds wilden oprichten om de ouders van overleden kindjes een steuntje in de rug te geven. Het Berrefonds vindt dat alle mama's en papa's recht hebben op een mooie herinnering.  Zij hoopten op deze manier enigszins de ondraaglijke pijn te kunnen verzachten.  

Ze ontwierpen een herinneringsdoosje. Voor elke kindje is er een uniek doosje afhankelijk van de situatie, leeftijd, mogelijkheden en wensen van de ouders. Dit kan gaan van een hand- en/of een voetafdruk in verf en/of gips, haarlokje, dekentje, kledingstukje, mutsje, knuffeltje tot gedichtje, een fotootje, vertelboek over afscheid nemen, dromenvanger, zus-broer pakketje, zaadjes vergeet-me-nietjes enz…
 
Het Berrefonds is altijd op zoek naar mensen die gedurende het jaar een handje willen helpen met naaien.  Je kan een wikkeldeken of hemdje maken,
 
op hun  website vind je de  werkbeschrijving en ook de instructies alsook meer info voor wie wilt!  Daar kan je ook contact opnemen om af te spreken hoe je zelfgemaakte spulletjes af te geven, ze werken nu al met 4 ziekenhuizen in het Antwerpse.
 
Ik heb zelf geen kindje verloren en kus mijn beide handjes daarvoor maar sinds ik zelf mama ben geworden, raakt zo'n verhaal mij wel vlugger...  Op mij mogen ze alvast rekenen om enkele wikkeldekens en hemdjes te maken!

1 opmerking:

  1. Heel tof dat je zo'n goed doel steunt! Inderdaad, mogen we onze twee handjes kussen met gezonde kindjes. Ik vind het altijd enorm knap van zulke mensen dat ze, ondanks hun verdriet en verlies, toch zoiets positiefs doen voor lotgenoten. Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen